درمان لکه های مبل

 درمان لکه های مبل:
1-پس از وقوع نشت ها آن ها را در اسرع وقت از بین ببرید.
به محض وقوع نشت، مقداری حوله کاغذی تمیز روی آن بگذارید تا قسمت عمده آن پاک شود. پس از انجام این کار، یک پارچه تمیز و خشک برداشته و با فشار دادن مکرر بر روی آن، محل لکه را پاک کنید.

2-چربی ها را با یک پارچه خشک و جوش شیرین پاک کنید.

سیز مبل62
اگر چرم شما آغشته به کره، لوسیون بدن، روغن یا هر نوع چربی دیگری است، از پارچه خشکشویی استفاده کنید تا آنجا که می توانید پاک کنید. هنگامی که چربی بیشتر برداشته شد، به اندازه کافی جوش شیرین را روی لکه بپاشید تا کاملاً پوشانده شود. جوش شیرین را به مدت 2 تا 3 ساعت روی لکه بگذارید، سپس آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. برای از بین بردن لکه های چربی از آب استفاده نکنید. در واقع آب می تواند باعث شود چربی به جای پاک شدن، درون چرم قرار بگیرد.جوش شیرین به بیرون کشیدن چربی از چرم کمک می کند تا پاک کردن آن آسان تر شود.
سیز مبل61

3-برای از بین بردن لکه های جوهر روی مبلمان چرمی خود از الکل استفاده کنید.

 یک پنبه را به الکل مالش داده و به آرامی فشار دهید تا خیس نشود. سپس پنبه را به لکه جوهر آغشته کنید تا از روی چرم پاک شود. به جای مالش ناحیه، با یک حرکت بالا و پایین بزنید. پس از برطرف شدن لکه، کار را بسته به بزرگ بودن لکه متوقف کنید ، ممکن است لازم باشد بیش از 1 پنبه استفاده کنید. لکه باید از چرم به پنبه منتقل شود، بنابراین وقتی متوجه شدید که پنبه لک شده است، آن را با یک پنبه تازه عوض کنید.

سیز مبل60

4-لکه های آب و نوشابه را با یک پارچه تمیز و آب مقطر از بین ببرید.

یک پارچه تمیز را در آب مقطر مرطوب کنید و هر قسمت از مبلمان چرمی خود را که توسط مایعات پایه آب لک شده است، پاک کنید. پس از لکه شدن لکه، محل را ترک کنید تا در هوا خشک شود.آب و پارچه چسبندگی باقیمانده را از بین می برد.

سیز مبل56

5-آب لیمو و خامه تارتار را با هم مخلوط کنید تا چرم بژ تمیز شود.

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) خامه تارتار را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. مخلوط را روی قسمت لکه دار پخش کنید. بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.از این روش روی قطعات تیره استفاده نکنید، زیرا آب لیمو می تواند چرم را روشن کند.

Please follow and like us:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.