تمیز کردن مبلمان چرم

تمیز کردن مبلمان چرم:
تمیز کردن مبلمان چرم ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما مراقبت از آنها بسیار آسان است! با برخی از نگهداری های منظم، مانند جاروبرقی و پاک کردن آن با پارچه میکروفیبر یک بار در ماه، می توانید مبلمان خود را به شکل تمیزی نگاه دارید. درمان لکه های مبلمان چرمی شما نیز کاملاً ساده است – لکه های جوهر، چربی و نوشیدنی می توانند با کمی دقت تمیز شوند.

روش1

نگهداری مبلمان چرم 

1-ماهانه یکبار کل مبلمان را با جارو برقی پاک کنید.

برای جارو کردن شکاف های مبلمان از ضمیمه های موجود در جارو خود استفاده کنید. بالشتک ها را برداشته
و تمام آلودگی های موجود را با جاروبرقی پاک کنید. از برس نرم برای تمیز کردن سطح مبلمان نیز استفاده کنید.

همیشه از اتصالات جارو استفاده کنید به جای اینکه کل جارو را بردارید و روی مبلمان بگذارید. وزن جارو

و لبه های تیز آن می تواند به راحتی چرم را خراش دهد.

سیز مبل68

2-مبلمان را از بالا به پایین با یک پارچه میکروفیبر به سمت پایین پاک کنید.

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک، کل مبلمان را کاملاً پاک کنید. از بالای مبلمان شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید تا گرد و غبار یا گرد و خاک جدا شده به مناطقی که هنوز تمیز نشده اند، سقوط کند.در حالی که مبلمان را پاک می کنید، به مناطق آلوده یا مخصوصاً کثیف توجه داشته باشید تا بعداً بتوانید آنها را معالجه کنید.

سیز مبل67

3-قسمتهای مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید تا یک محلول تمیز کننده ایجاد کنید.

 در یک کاسه کوچک، 1⁄2 فنجان آب (120 میلی لیتر) آب را با 1⁄2 فنجان (120 میلی لیتر) سرکه سفید ترکیب کنید. برای جلوگیری از ریختن مخلوط، کاسه را روی زمین نزدیک مبلی که تمیز می کنید قرار دهید.ابتدا محصولات تمیزکننده جدید را در یک منطقه نامحسوس آزمایش کنید، تا اگر با چرم واکنش خوبی نداشته باشد در قسمتی که آزمایش کردید مشخض شود.

سیز مبل66

4-با استفاده از آب و سرکه مناطق آلوده ای را که مشاهده کرده اید پاک کنید.

 یک پارچه میکروفیبر تمیز را به محلول آغشته کنید و آن را فشار دهید تا مرطوب شود، اما محلول از آن چکه نکند. برای پاک کردن آلودگی ها از یک حرکت آرام و دورانی استفاده کنید. تمیز کردن تمام مبلمان ضروری نیست، اگرچه باعث پاک شدن چرم نمی شود.اگر در حال تمیز کردن چرم بدون محافظت هستید بسیار ملایم باشید، زیرا خراش و آسیب دیدن آن بسیار آسان تر است.

سیز مبل65

5-آب و سرکه را با یک حوله میکروفیبر تمیز خشک کنید.

بعد از اینکه مبلمان را پاک کردید، یک حوله میکروفیبر تمیز و خشک برداشته و رطوبت اضافی را که باقی مانده پاک کنید. از خشک شدن لکه های مرطوب خودداری کنید.اگر پارچه میکروفیبر هنگام خشک کردن مبلمان خیلی خیس شد، از یک حوله خشک و تازه استفاده کنید.
سیز مبل64

6-هر 6 تا 12 ماه یک بار یک تهویه مطبوع روی مبلمان خود قرار دهید.

قبل از استفاده از تهویه مطبوع، دستورالعمل های سازنده را با دقت بخوانید. به طور کلی، شما نرم کننده را به یک پارچه تمیز مالیده و با حرکات دایره ای و ملایم آن را داخل چرم می مالید. قبل از استفاده مجدد از مبلمان، مطمئن شوید که چه مدت باید تهویه مطبوع روی آن بماند.قبل از استفاده از تهویه مطبوع روی کل قطعه، آن را در منطقه نامحسوس مبلمان آزمایش کنید.
Please follow and like us:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.