از بین بردن لکه های مایع

 

 از بین بردن لکه های مایع، 1- لکه های تازه را خیس کنید.

 پارچه یا دستمال کاغذی را به سرعت روی لکه بمالید. سعی کنید تا حد ممکن مایعات را پاک کنید بدون اینکه پخش شود. ناحیه را فن کنید تا خشک شود. نشت مایع تهدید بزرگی برای چرم است، بنابراین ممکن است در نهایت با یک لکه بزرگ و تیره مواجه شوید.
سیز مبل47

2- یک شوینده ملایم و آب را مخلوط کنید.

یک ظرف را با آب گرم پر کنید. یک فشار صابون دست یا مواد شوینده مایع مانند Dawn یا Murphy Oil اضافه کنید. صابون را در آب هم بزنید تا پاک کننده حبابدار داشته باشید. صابون برای درمان اساسی و از بین بردن بو، مانند لکه های ادرار مفید است.برای درمان لکه های آب باید از آب به تنهایی استفاده شود.از محصولات تمیز کننده چرم خریداری شده در فروشگاه نیز ممکن است استفاده شود.
سیز مبل46

3- اسفنج را در مخلوط مرطوب کنید.

 اسفنج یا پارچه را در آب صابون آغشته کنید تا خوب و مرطوب شود. قبل از استفاده از آن روی لکه، اسفنج را بیرون بیاورید. اطمینان حاصل کنید که اسفنج اصلاً چکه نمی کند. نباید احساس خیس شدن کند. شما نمی خواهید آب بیشتری به چرم وارد کنید.
سیز مبل45

4- چرم را با اسفنج پاک کنید.

پاک کردن لکه را شروع کنید. اسفنج را از لکه به یکی از لبه های چرم منتقل کنید. اسکراب نکنید هنگامی که اسفنج را از لکه دور می کنید، آب کمتری روی چرم باقی خواهد گذاشت. این کار را تا زمانی که تمام سطح چرم را تمیز نکردید ادامه دهید این روش بتمیز کردن از تشکیل لکه های آب جلوگیری می کند. چرم به طور یکنواخت خشک خواهد شد، مگر اینکه از آب زیاد استفاده نکنید و در این صورت دیگر نگران خشک شدن آن نخواهید بود.
سیز مبل44

5- لکه های لجباز را با سرکه سفید درمان کنید.

می توانید چند قطره سرکه به آب صابونی که قبلاً استفاده کرده اید اضافه کنید. شما همچنین می توانید قسمت های مساوی آب و سرکه را برای تمیز کننده قوی تر ترکیب کنید. پارچه خود را به داخل محلول آغشته کرده، پارچه را بیرون بکشید و سپس از آن برای درمان لکه استفاده کنید. پس از چند بار کشیدن، پارچه را چک کنید. اگر کثیف به نظر می رسد، آن را در آب بشویید برای کاناپه های سفید و بژ، سعی کنید قسمت های مساوی آب لیمو و خامه تارتار را مخلوط کنید. قبل از پاک کردن خمیر با اسفنج مرطوب، بگذارید خمیر به مدت ده دقیقه روی لکه بماند.

سیز مبل43

6- چرم را با پارچه تمیز خشک کنید.

 محل لک شده را به آرامی مالش دهید تا پاک کننده سرکه خارج شود. در صورت مشاهده بیش از حد مرطوب شدن چرم، این کار باید در طی درمان صابون نیز انجام شود. قرار گرفتن در معرض محدود این پاک کننده ها باعث فرسودگی چرم نمی شود، اما به طور دائمی به آن آسیب می  رساند.

7- برای جوان سازی چرم نرم کننده بزنید.

سیز مبل42

نرم افزارهای چرمی را در هرجایی که چرم یا لوازم تمیز کردن عمومی فروخته می شود پیدا کنید. محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع چرم شما باشد و دستورالعمل های موجود در بطری را دنبال کنید. این دستورالعمل ها به شما کمک می کنند مقدار کمی نرم کننده را درون چرم کار کنید. می توانید با استفاده از یک پارچه خشک آن را از درز به درز در کل منطقه ای که قبلاً درمان کرده اید پخش کنید.

Please follow and like us:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.